tisdag 20 januari 2009

Vilken dag!!

Som jag skrev i det tidigare inlagget har ju som sagt varit nattuggla ett tag nu, men nu ar det totalandring pa det...
For det forsta var jag tvungen att vara vaken till efter midnatt for att vinka av mannen som for till Madrid i tio dagar. Efter det lag jag som vanligt vaken och tankte pa livet en lite for land stund innnan jag somnade...
Klockan SJU ( ja ni ser ratt) ringde klockan och det var bara att skutta upp och ta sig till polisstationen for att ansoka om ett NIE numer (ett numer man behover for att arbeta i Spanien), darefter ta sig till securidad social...Kan tillagga att jag som vanligt INTE hade tittat pa kartan kvallen innan och att fraga spanjorer ar lonlost, de vet aldrig nagonting, de bara lurar de ivag en hit och dit. Fick helt enkelt ordagrant kuta omkring pa denna morgonkvist och kom svettig och rod i ansiktet till bada stallena...
De andra svenskarna pa mitt nya jobb gjorde detsamma idag, men eftersom de formodligen hade studerat kartan ingaende bade en och tva ganger kunde de ta det lunt...
VAD ar det for fel pa folk, ja menar vi alla ar svenskar i samma situation men anda sa kan ingen javel fraga om man vill ha hjalp och att fraga en redan etablerad och sammansvettsad grupp med tjugoaringar ar ju som att fraga ett gang stumma hons, dar ingen vet nagonting anda tar de sig till samma stalle som jag ska till...
Jaja, men jag hittade iallafall SJALV!
Efter detta aterstod den langa promenaden till jobbet och nu halv sex ar jag tillbaka igen och sitter nu pa universitetet tomatrod i ansiktet och har lanar ett losenord fran min kara van Rebecca, for att fa gratis internet pa universitetet...
Anledningen till min ansiktsfarg ar att jag inte ar sa van vid solen, da den lust med sin franvaro sen i somras....Och nu var jag visst ute lite for lange idag...Ups!
Ja just det ja, holl pa och glomma...Blev nastan pakord av en moppe ocksa idag...Korsade en gata och en jakel hade lite for brottom pa gasen...Horde bara ett brum brum och sen BOM!!!!...
Bommet var nar han kastade sig av i farten och mobben dangde i marken..Men jag han knappt reagera pa vad som hande, var ju mitt uppe i att lyssna pa mina nya reggae latar som jag fatt av Ibbe akte...

2 kommentarer:

  1. men boba! Dumma svenskar!!! Jag kommer snart och då ska dem få se på djävulskap! Anna kommer också vara arg! Vem är rebecka? Nån tjej från jobbet?!

    SvaraRadera
  2. Ja KOM HIT!!!! :)

    Rebecca ar Ibrahims kompis fru, jattesnall spanjorska...
    JA ta med Anna hit ocksa :)

    SvaraRadera

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)