tisdag 20 januari 2009

Door of no return!

Blir ledsen av att hora om hur personer i min narhet har nara slaktingar som tvingats uppleva det hemska tiden da manga afrikaner tvingades lamna sina lander i afrika for att arbeta som slavar at den "Nya varlden"( europa och amerika)...

Ta nagra minuter av ert liv, ga in och las om "the house if Slaves" den historiska platsen i vastafrikas kust dar hundratusentals afrikaner bade man, kvinnor och barn fangades och fastkedjades som djur. De som ansags starka nog till att arbeta sändes till slaveri i den nya världen, de svaga skots ihjal och/eller kastades over bord och blev mat at hajar.

http://webworld.unesco.org/goree/en/screens/0.shtml

TO FORGIVE BUT NOT FORGET...

3 kommentarer:

  1. Hej Johanna !
    Jag är lite förbannad fattar noll igen, behöver nog hjälp med min sida, tränar lite i helgen! Marita & du får hjälpa mig!
    Allt bra här, trött! Där då? Är allt bra , jobbet? Ibrahim? Berätta!
    Har du läst pappas mail?
    Kramar & pussar från oss alla till er!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill nog inte läsa, klarar inte av sånt blir så ledsen...
    Ska din mamma blogga nu, kul! Du får se till att hon kommer igång =)
    Ha det bra, hälsa Ibarahim, Puuusss!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vet du hur du loggar in? om du bara gor det brukar det finnas en ruta med "Nytt Inlagg"..Prova hitta den..
    Ja det ar bra...Har borjat jobba idag och med Ibrahim ar det ocksa bra och han halsar till er..Det borjar bli lite varmare nu, det e skont :)

    Manga pussar till er ;)

    SvaraRadera

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)