måndag 19 januari 2009

Halv damp!

Att sitta framfor ett ofungerande internet i ca en timma, med en smygande, smatt nyfiken, 15 arig equadorian bakom sig tar lite pa humoret...Nu har jag helt tappat traden om vad mitt raddavarlden inlagg skulle handla om..Funderade idag under de 3 timmar langa "introduktionsmotet" pa mitt nya toppjobb om vad jag ska skriva i min blogg, men far radda varlden i morgon istallet...
For jag hor inte mina egna tankar.....Magen kurrar for mycket, later ungefar som om jag har svalt en bil med soppatorrt...Och ingen frukost blev det i morse eftersom jag gick upp liiite for sent...Det ar en ny vana jag har nu efter att de senaste dagarna (kanske snarare manaderna) ha konverterat till nattuggla och vanligtvis vaknar till liv runt eftermiddagen for att sedan, mysimys och gosigos ligga kvar och dra mig i ett par timmar till.
Och att tanka pa att jag kommer ha en timmes promenad till jobbet varje dag kommer heller inte hjalpa till vid uppstarten pa dagen...Om jag bara hade haft rad att akla metro, DA hade jag formodligen vaknat tidigare, hunnit ata frukost, samtidigt som jag tankt ut mitt supersmarta raddavarlden inlagg pa jobbet, hunnit hem tidigare for att hinna laga mat innan magen borjat kurra, pa det sattet fa en sportslig chans till hora mina egna tankar...Det positiva med det hela ar ju dock att jag kanske kan ga ner ett hekto eller 2 pa dessa rusningspromenader...

2 kommentarer:

  1. hihi jaaa håller med dig! Men tänk vad smala och fina vi kommer vara...eller nåt?;) Jag är så stolt över dig! Fin du är som har jobb!! hablan sueco alli?;)

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis till jobbet!!
    Kul!!
    Och tänk positivt på dessa promenader till och från jobbet, snacka om gratismotion...;-)

    Och du, INTE bra att hoppa över frullen...;-)

    // Kram, kram!!

    SvaraRadera

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)