torsdag 30 april 2009

Fuck off!!!

Idag är jag på bra humör...Men vissa dagar känner man sig som mannen på bilden.
Några som jag den senast tiden har velat gett fingret:
Vissa folk in the goverment och arbetsförmedlingen som tror att jag är tre år och inte vet hur man söker jobb och klarar sig själv.
Bara för att man inte har jobb någon månad blir man behandlad som om man är på samhällets botten. Möten hit och dit och åtgärder och handlingsplan. Allt detta slösar en hel del på ens tid. En tid som man kunde ha använt till att faktiskt ge sig ut och söka arbeten. Jag vet HUR man går tillväga för att få ett jobb, kanske ska vara tydligare med att jag både arbetat och studerat i andra länder än mitt eget. Så ett finger är vad de egentligen borde få.

En kommentar från en kärring jag pratade med häromdagen:
- Du vet att utan jobb är det svårt att få lägenhet och även lån till att köpa saker som behövs för att utrusta sin lägenhet med.

Hallå DÖ!!! Jag HAR jobbat OCH bott i en lägenhet förrut och det finns ett helt garage med MINA saker som står och väntar på att få utrusta en lägenhet.

2 kommentarer:

  1. ååh baby! ALLA är idioter! Vi draaaaar till españa igen! Till havet!

    SvaraRadera
  2. Det är bra Johanna kämpa på och knäpp dom där idioterna på näsan. Jag får se till att bli lite sjuk så du kan jobba mera på Din sko ;)

    Kram Anna

    SvaraRadera

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)