söndag 31 maj 2009

En körig afton....

Sitte och väntar på att de ska ringa från akuten och säga att jag kan åka dit och hämta min morfars fru.
Var på släktträff eftersom min morfar fyllde 75. Var riktigt trevligt ända tills Helena, min morfars fru snubblade och slog i huvudet...Det började storblöda och vi såg att det hade blivit ett djut jack i huvudet. Så hemskt när gamla människor ramlar och slår sig.
Stackarn :(
Skjutsade henne från Finspång och in till akuten i Norrköping. Självklart hade de ingen mottagning i Finspång. Synd om de Finspångsbor som blir sjuka på kväll och helgstid...
De har nu sytt igen jacket och nu sitter jag och väntar på att de ska ringa och säga att rönkenbilderna på skallen ser bra ut, så jag kan åka och hämta henne...Hoppas verkligen allt ser bra ut...
Nattkörningen blir Från Svärtinge till Norköping, vidare till Hällerstad utanför Finspång och sedan Svärtinge för att sova där...
Hoppas verkligen de ringer snart...Stackars lilla Helena som blev tvungen att vara vaken nu hela natten och hoppas hon får komam hem snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)