söndag 17 maj 2009

Djembe

Eftersom jag har blivit halvafrikan på riktigt nu när vi är gifta måste man ju kunna spela Djembe (afrikansk trumma)...Är ju självklart inte så bra som min rastman som förmodligen är född med en trumma i handen, men jag känner takten iallafall haha...Ohh blir så sugen på att dansa...Det var väldigt medryckande och trevligt idag när vi satt och spelade i min mosters trädgård, ända tills en granjävel skulle lägga in en kommentar om att han faktiskt låg och sov ute på gården och att vi skulle sluta spela. Klockan var tre på , solen sken och eftersom min man har mål (som jag uppenbarligen saknar i sådana situationer) i munnen fick den grannen lära sig att inte avbryta en trummande rastaman. Så bara så ni vet....Never desturb a rastaman who plays his Djembe...Go rasta, and go go go husbend!!!!!



1 kommentar:

  1. Haha bra där Ibrahim! Han får gärna skälla på mina grannar oxå :)

    SvaraRadera

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)