tisdag 3 februari 2009

Nya livet :)

Har blivit lite ifluerad av en alldeles speciell liten person www.labobitabop.blogspot.com som skriver om att starta "ett nytt livet"....
2009 har ju i princip börjat, vi är bara innen i andra månaden på det nya året..Nyårslöften hit och dit, har aldrig trott på dessa (kanske är för att jag aldrig kunnat hålla ett heller)Men tanken på att börja ett nytt liv känns faktiskt bättre...
Att ta hand om sin kropp och själ är viktigare än vi tror...Vi ska ju använda den hela livet och om den inte mår bra nu, hur ska den då må när vi är gamla?! Men det är ju lättare sagt än gjort..Finns ju så många frestelser här i välden..
För att undgå att bli helt crazy när tråkiga saker händer i livet krävs det att man är någorlunda stark psykist...Hur blir man då stark psykiskt??!!
Att tänka positiva tankar är ju bevisat effektivt i jakten på ett välbefinnande...Om man tänker efter så går man ofta och oroar sig helt i onödan...
Alltså ungå frestelser och tänka possitivt, så blir nog allt bra...Ska börja IDAG :)
Dont worry be happy ska jag börja tänka varje gång det kärvar till sig...
Det är ju faktiskt så att,
Happiness depend upon our selfs!

2 kommentarer:

  1. Kanon!!
    Så där ska jag också försöka tänka i "jobbiga" stunder...:-)

    Förresten så har du en award att hämta på min blogg...:-)

    // Kram, kram!!

    SvaraRadera
  2. åååhh visst är det härligt att komma til den insikten:) Fina vi är nu med våra nya liv! hahahaa vi får se hur länge det håller i sig för min del. JAG VILL HA GODIS!!!

    SvaraRadera

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)