söndag 4 januari 2009

And of we go!

Äntligen!
Flyttade ut mina sista saker från äckellägenheten idag...Om någon har ett bättre ord att bestkriva mitt numera exboende så far ni gärna komma med förslag...
Här kommer en liten kort summering hur jag har levt den senaste månaden...

Jag tänkte att jag skulle spara några slantar från den redan konkursartade budgeten man har efter den 25 varje månad när CSN trillar in. Well ordet får och får kan man ju diskutera, men om man tänker att man får (och bortser från att man kommer vara skuldsatt i ungefär sisådär i resten av livet) känns det genast lite bättre.
I vilket fall, hm hur kan man spara in lite pengar? Jo man bor billigt tänkte jag och hittade en alldeles passande annons om ett billigt kollektiv. Väl inflyttad hördes det "raffs raffs" på dörren och in kommer två små kissemissar...Nej nu skrev jag fel, inte två små kissemissar... snarare två övergödda och ständigt jamande kisskatter som till råga på allt har en matte som inte verkar veta hur man tömmer en kattlåda. Vilket i sin tur resulterade i en lagom mysig kattkissdoft som sveper igenom alla rummen i lägenheten.
Hmm, ja katternas jamande går att stå ut med...De är ju trots allt bara små oskyldiga djur som har haft oturen att få en opassande ägare...Värre är det med roomisarna bestående av två vuxna män som dricker öl, svullar pizza och har ständigt återkommande filmnätter. Och då menar jag verkligen film heeeeela nätterna på högsta volym. Måste lägga till att kattkissdoft blandat med manssvett och Stoooora damråttor i hörnen är blä, blä, blä...
Ja just det ja, och sen hör man ibland katternas matte och dennes flickvän (observera kombinationen) göra saker man inte vill höra...

Nä bye bye äckliga lägenhet tänkte jag och började istället tänka på min nästa flytt som bär av till Spanien.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ohh va roligt attdu har kommenterat :)